• 100% Discrete verzending
  • Veilig betalen
  • De scherpste prijzen
  • Gespreid betalen

Algemene Voorwaarden MySexdolls.nl

 

Inhoudsopgave:

Artikel   1 - Definities

Artikel   2 - Identiteit van de onderneming

Artikel   3 - Toepasselijkheid

Artikel   4 - Het aanbod

Artikel   5 - De overeenkomst

Artikel   6 - Herroepingsrecht

Artikel   7 - Kosten in geval van herroeping

Artikel   8 - Uitsluiting herroepingsrecht

Artikel   9 - De prijs

Artikel 10 - Conformiteit en garantie

Artikel 11 - Levering en uitvoering

Artikel 12 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

Artikel 13 - Betaling

Artikel 14 - Klachtenregeling

Artikel 15 - Geschillen

Artikel 16 - Aanvullende of afwijkende bepalingen

 

 

Artikel 1 - Definities

De volgende definities betekenen het volgende :

1.   Bedenktijd: De periode/termijn waarin de consument aanspraak kan maken op het herroepingsrecht.

2.   Consument: De persoon die de diensten koopt / afneemt zonder de intentie ze te verkopen of te verwerken voor de verkoop. Aldus de persoon die niet beroepsmatig handelt of vanuit een bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met MySexDoll.nl.

3.   Dag:

kalenderdag;

4.   Duurtransactie:

Onder duurtransactie wordt verstaan de overeenkomst die op afstand is aangegaan met betrekking op een product of dienst of meerdere producten en diensten waarvan de leverings verplichting en of afname verplichting is verdeeld over tijd.

5.   Duurzame gegevensdrager:

Duurzame gegevensdragers zijn middelen die de consument of de onderneming mogelijk maken om informatie of communicatie op te slaan en toegankelijk voor een toekomstige raadpleging van de ongewijzigde gegevens.

6.   Herroepingsrecht:

De mogelijkheid die de consument geboden wordt om binnen de bedenkperiode af te zien van de overeenkomst op afstand.

7.   Onderneming:

Natuurlijk persoon of rechtspersoon die de producten en diensten op afstand aanbied aan de consument

8.   Overeenkomst op afstand:

Een overeenkomst waarbij tot en met de totstandkoming uitsluitend gebruik wordt gemaakt van een of meer technieken voor communicatie op afstand.

9.   Techniek voor communicatie op afstand:

De middelen die kunnen worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst zonder dat de consument en de onderneming op eenzelfde moment op een locatie fysiek zijn samengekomen.

 10. Algemene voorwaarden

De standaard bepalingen omschreven in het huidige document.

 

Artikel 2 - Identiteit van de onderneming

MySexDoll.nl
Vijfhuizerweg 795a, 2141CP Vijfhuizen, Telefoonnummer: +31 xxxx (dagelijks bereikbaar van 09:00 tot 17:00) mail: info@mysexdoll.nl, KvK-nummer: 71358560 

 

Artikel 3 - Toepasselijkheid

1.  
Deze algemene voorwaarden vinden hun toepassing op de tot stand gekomen overeenkomst tussen de consument en de onderneming over elk aanbod van diensten en producten van de onderneming.

2.  
De algemene voorwaarden worden altijd beschikbaar gemaakt aan de consument alvorens de overeenkomst op afstand wordt gesloten.

Indien de consument deze algemene voorwaarden redelijkerwijs niet gezien heeft of kan zien voor het aangaan van de overeenkomst op afstand kunnen de algemene voorwaarden bij de onderneming zonder kosten worden opgevraagd.

De actie en verantwoordelijkheid voor het opvragen van deze voorwaarden liggen geheel bij de consument.

3.  

Bij het tot stand komen van de overeenkomst op afstand op elektronische of digitale wijze kunnen de algemene voorwaarden op digitale wijze aan de consument ter beschikking gesteld worden zodat de consument deze algemene voorwaarden zelf op eigen verantwoordelijkheid kan opslaan op een gegevensdrager naar keuze.

Bij het niet beschikbaar hebben van de algemene voorwaarden is de consument ten alle tijden zelf verantwoordelijk voor het opvragen of aanvragen van de algemene voorwaarden bij de onderneming. De algemene voorwaarden zullen ten alle tijden kosteloos op een redelijkerwijs gangbare methode tot beschikking gesteld worden.

4.

Indien er bovenop deze algemene voorwaarden specifieke product of dienstvoorwaarden van toepassing zijn en er voorwaarden in de product of dienst specifieke voorwaarden vermeld staan die conflicterend zijn met de algemene voorwaarden, zijn de specifieke voorwaarden bindend.

5.

De taal waarin de algemene voorwaarden beschikbaar zijn is beperkt tot het Nederlands. De consument kan onder geen beding de onderneming verantwoordelijk stellen van het niet beschikbaar hebben van de algemene voorwaarden in een andere taal. Tevens is de onderneming geenszins aansprakelijk voor misinterpretatie van de algemene voorwaarden door het niet beheersen van de Nederlandse taal op benodigd niveau.

 

Artikel 4 - Het aanbod

1.   Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.

In het geval er een beperkte duur en geldigheid aan het aanbod

Het kan zijn dat de duur van het aanbod of de geldigheid van een aanbod onder voorwaarden wordt gesteld. In dit geval wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld. Of bij afwezigheid daarvan geld dit redelijkerwijs.

2.  

Het aanbod van de diensten en producten bevatten een nauwkeurige omschrijving van diensten en of producten aangeboden. De omschrijving is zo gedetailleerd mogelijk gemaakt zodat de consument een evenwichtige keuze kan maken bij de aanschaf van het product of dienst.

De consument is zelf verantwoordelijk voor stellen van vragen of verzoeken van extra beeldmateriaal over de aangeboden diensten of producten in het geval van onduidelijkheid.

Indien er blijkbaar onopzettelijke onvolkomenheden in de omschrijving staan zijn dit geen reden voor de ontbinding van de overeenkomst en tevens is dit niet bindend voor de overeenkomst.

3.  

Elk aangeboden product of dienst bevat zinnige informatie die het voor de consument duidelijk maken wat de rechten en verplichtingen zijn die verbonden zijn aan het aanbod.

Bovenal betreft dit :

o  de totale prijs inclusief btw;

o  de kosten gemoeid met de aflevering;

o  de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig zijn;

o de manier van betalen en de levering of werkwijze van het naleven van de overeenkomst;

o  De eventuele extra kosten voor het gebruik van techniek die nodig is voor de tot stand komen van de koop op afstand.

 

o  de manier waarop de consument, voor het sluiten van de overeenkomst, de door hem in het kader van de overeenkomst verstrekte gegevens kan controleren en indien gewenst herstellen;

o  De gedragscodes waaraan de onderneming zich onderwerpt en de wijze waarop de consument deze gedragscodes op electronische weg kan aadplegen

o  De tijdsspanne minimaal van de overeenkomst op afstand in dit geval van een duurtransactie.

 

 

Artikel 5 - De overeenkomst

1.

Onder voorbehoud komt de overeenkomst van het bepaalde in lid 4 tot stand, op het gegeven moment van aanvaarding van het aanbod door de consument en de verplichting te voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.

2.

Indien het aanbod door de consument via digitale weg aanvaard heeft zal de onderneming eveneens via de elektronische weg de ontvangst van het aanvaarden van het aanbod bevestigen. Mocht het aanbod niet bevestigd worden of de bevestiging de consument niet bereiken ligt de verantwoordelijkheid tot het aanvragen van deze bevestiging geheel bij de consument. Indien bij herhaaldelijk verzoek binnen de redelijkerwijs gestelde termijn bevestiging uitblijft kan de consument ervoor kiezen de overeenkomst te ontbinden.

3.  

Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de onderneming passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de onderneming daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.

4.   De onderneming kan zich - binnen wettelijke kaders - op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de onderneming op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.

5.   De onderneming zal bij het product of dienst aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:

a. het bezoekadres van de vestiging van de onderneming waar de consument met klachten terecht kan;

b. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;

c. de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;

d. de in artikel 4 lid 3 van deze voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij de onderneming deze gegevens al aan de consument heeft verstrekt vóór de uitvoering van de overeenkomst;

e. de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is.

6.   In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.

 

Artikel 6 - Herroepingsrecht

1.   Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 30 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de consument aangewezen en aan de onderneming bekend gemaakte vertegenwoordiger.

2.   Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de onderneming retourneren, conform de door de onderneming verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons: Mytenga.nl B.V. - Donkslagen 25 4823KG Breda - Tel: +31(0)85 2100 205 - info@mytenga.nl via een ondubbelzinnige verklaring (bv. schriftelijk per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen van uw beslissing de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het bijgevoegde modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Download modelformulier voor herroeping

Gevolgen van de herroeping

Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug.

Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.

Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en het werking van de goederen vast te stellen.

Artikel 7 - Kosten in geval van herroeping

1.  U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.

2.   Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de onderneming dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na de terugzending of herroeping, terugbetalen.

3. De directe kosten van retourzending komen voor rekening van de klant. De kosten voor een retourzending binnen Nederland worden geraamd op een maximum van ongeveer 6,50 EUR.

 

Artikel 8 - Uitsluiting herroepingsrecht

Uitgezonderd van het herroepingsrecht is een consumentenkoop die ziet op de levering van:

- volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn;
- producten die snel bederven of die een beperkte houdbaarheid hebben;
- producten die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken;
- producten die na levering door hun aard onherroepelijk zijn vermengd met andere zaken;
- alcoholische dranken waarvan de prijs bij de koop is overeengekomen, maar waarvan de levering pas kan plaatsvinden na 30 dagen, en waarvan de werkelijke waarde afhankelijk is van schommelingen op de markt waarop u geen invloed heeft;
- audio- en video-opnamen en computerprogrammatuur waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
- kranten, tijdschriften of magazines, met uitzondering van een een overeenkomst voor de geregelde levering van dergelijke publicaties (een abonnement);

 

Artikel 9 - De prijs

1.   Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.

2.   In afwijking van het vorige lid kan de onderneming producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de onderneming geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.

3.   Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.

4.   Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de onderneming dit bedongen heeft en:

a. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of

b. de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.

5.   De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.

 

Artikel 10 - Conformiteit en Garantie

1.   De onderneming staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de onderneming er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.

2.   Een door de onderneming, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de onderneming kan doen gelden.

 

Artikel 11 - Levering en uitvoering

1.   De onderneming zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.

2.   Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.

3.   Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren tenzij een langere leveringstermijn is afgesproken. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.

4.   In geval van ontbinding conform het vorige lid zal de onderneming het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, terugbetalen.

5.   Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de onderneming zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van een eventuele retourzending zijn voor rekening van de onderneming.

6.   Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de onderneming tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de onderneming bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

 

Artikel 12 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

Opzegging

1.   De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen)  of diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.

2.   De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen)  of diensten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.

3.   De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:

o  te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een bepaalde periode;

o  tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;

o  altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de onderneming voor zichzelf heeft bedongen.

Verlenging

4.   Een overeenkomst die voor bepaalde  tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.

5.   In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde  tijd  is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van dag- nieuws- en weekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de consument deze verlengde overeenkomst tegen het einde van de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.

6.   Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de consument te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand en een opzegtermijn van ten hoogste drie maanden in geval de overeenkomst strekt tot het geregeld, maar minder dan eenmaal per maand, afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften.

7.   Een overeenkomst met beperkte duur tot het geregeld ter kennismaking afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement)  wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode.

Duur

8.   Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste een maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur verzetten.

 

Artikel 13 - Betaling

1.   Voorzover niet anders is overeengekomen, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 14 dagen na het ingaan van de bedenktermijn als bedoeld in artikel 6 lid 1. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.

2.   Bij de verkoop van producten aan consumenten mag in algemene voorwaarden nimmer een vooruitbetaling van meer dan 50% worden bedongen. Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan de consument geen enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering van de desbetreffende bestelling of dienst(en), alvorens de bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.

3.   De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de onderneming te melden.

4.   In geval van wanbetaling van de consument heeft de onderneming behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.

 

Artikel 14 - Klachtenregeling

1.   De onderneming beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.

2.   Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de onderneming, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.

3.   Bij de onderneming ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de onderneming binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.

4.   Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.

 

Artikel 15 - Geschillen

1.   Op overeenkomsten tussen de onderneming en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.

 

Artikel 16 - Aanvullende of afwijkende bepalingen

Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.